Epidemia de Coronavirus (COVID-19) afecteaza masiv economia mondiala si poate avea un impact devastator asupra economiei romanesti. In fata virusului care ne imbolnaveste si ne ucide suntem neputinciosi, iar asta ne paralizeaza capacitatea de reactie in toate celalalte domenii ale vietii personale sau profesionale. In timpul acesta, afacerile incep sa o ia la vale pana vor cadea in prapastie. De ce? Raspunsul este simplu: PENTRU CA NE-AM OPRIT DIN VANZARE!

Epidemia de Coronavirus (COVID-19) afecteaza masiv economia mondiala si poate avea un impact devastator asupra economiei romanesti. Industrii intregi au paralizat peste noapte, lanturile de aprovizionare s-au intrerupt, magazine si restaurante s-au inchis, sute de mii de contracte de munca au fost suspendate sau chiar desfiintate, bursele si cursurile valutare s-au prabusit. In general, neincrederea si nesiguranta au pus stapanire pe toti consumatorii, atat in B2C cat si, mai ales, in B2B. Amploarea pagubelor este inca greu de estimat, dar ele sunt suficiente pentru a arunca omenirea intr-o grava criza economica pentru urmatorii cativa ani, criza care ar duce la falimente, somaj si saracie.

In fata virusului care ne imbolnaveste si ne ucide suntem neputinciosi, iar asta ne paralizeaza capacitatea de reactie in toate celalalte domenii ale vietii personale sau profesionale. Unii dintre noi suntem cuprinsi de panica si actionam irational, altii sunt cuprinsi de letargie si se lasa prada iminentei unui destin previzibil. In timpul acesta, afacerile incep sa o ia la vale pana vor cadea in prapastie. De ce? Raspunsul este simplu: PENTRU CA NE-AM OPRIT DIN VANZARE! Companiile vor sa-si securizeze ACUM bunurile si finantele, iar angajatii se gandesc ACUM cum vor supravietui mai departe. Grija epidemiei ne impiedica sa gandim limpede si sa actionam rational. Este o reactie in lant si noi trebuie sa rupem lantul. Peste tot acolo unde se rupe lantul acesta, se creeaza o oportunitate de viitor. Vreau s-o spun din capul locului:

  • Vanzarea este cea mai buna protectie a oricarei afaceri
  • Vanzarea este cea mai buna protectie a carierei de vanzator

Cu siguranta, nu mai putem vinde ca inainte. Suntem intr-o criza si trebuie sa ne adaptam, dar nu sa ne oprim. Aveam de-a face cu o noua provocare si trebuie sa luptam, nu sa ne predam. Ce putem face pentru a pastra activitatea de vanzare in vremea epidemiei de Coronavirus? Pe langa precautiile zilnice legate de igiena si protectia sanitara, exista cateva strategii prin care vanzatorii si echipele din vanzari sa faca fata impactului epidemiei de coronavirus in domeniul in care activeaza.

Criza economica declansata de epidemia de Coronavirus nu este o criza clasica. Virusul ataca cu viclenie exact fundamentul vanzarilor, contactul social. Nu poti face vanzari de succes fara sa stabilesti o relatie personala cu clientul tau (cu exceptia unei parti din business-ul online). Ori, exact asta nu mai poti face ca vanzator pe durata epidemiei. Virusul se raspandeste prin contact social si de aceea relatia personala nu mai reprezinta o solutie. De aici rezulta si inactivitatea companiilor si angajatilor in domeniul vanzarilor. Teama de contact social este reala si un argument puternic pentru a evita vanzarea. Solutia este sa reinventam abordarea vanzarilor si sa ne reinventam noi ca vanzatori.

Iata cateva strategii esentiale pe care companiile si vanzatorii le pot aplica pentru a pastra vanzarile in miscare si a le monetiza dupa ce trece epidemia:

  1. Aratati-le prospectilor, clientilor si partenerilor vostri ca ei nu sunt doar cifre in bugetul companiei sau in targetul vanzatorului.

In aceste vremuri grele, trebuie sa fim in primul rand oameni si apoi vanzatori. Sunati-va prospectii, clientii si partenerii, scrieti-le un email si intrebati-i ce fac, asigurati-i de sprijinul si disponibilitatea voastra, informati-i ce masuri ati luat voi la nivelul companiei si al angajatilor, incurajati-i sa urmeze regulile de igiena si protectie si urati-le sanatate, lor, colegilor lor si celor dragi.

  1. Informati-va prospectii, clientii si partenerii prin toate mediile de comunicare despre activitatea companiei pe durata epidemiei.

 

Nimic nu este mai important in timp de criza pentru viitorul oricarei afaceri decat increderea si siguranta pe care o transmiteti partenerilor vostri de afaceri. Intr-o perioada in care totul se prabuseste in jurul nostru, increderea si siguranta in companiile si oamenii cu care lucrezi este cel mai de pret capital. Actualizati-va prezenta online si in mediile sociale, transmiteti comunicate via Twitter, Messenger, SMS, WhatsApp, implementati un numar de telefon si o adresa de email speciala pentru perioada de epidemie, folositi toate mijloacele pentru a va spori prezenta si managementul de criza in constiinta prospectilor, clientilor si partenerilor vostri.

  1. Faceti „provizii” de prospecti si clienti potentiali pentru vanzari noi dupa ce trece epidemia

Actionati in vanzari la fel cum actionati si in viata de zi cu zi. Care a fost primul lucru pe care l-ati facut cand raspindirea virusului a devenit iminenta? Ati alergat la magazine si farmacii pentru a va face provizii de alimente si medicamente. Asa trebuie sa procedati si in vanzari. Incepeti sa va faceti „provizii” de prospecti si clienti potentiali. Alocati timp, efort si resurse pentru prospectare si calificarea prospectilor. Chiar daca nu sunteti in industrii deja afectate de catre epidemia de Coronavirus este bine sa aveti o rezerva cat mai mare in canalul de vanzare. Investitia in prospecti este intodeauna profitabila pe termen mediu si lung.

  1. Puteti sa va adaptati produsele sau serviciile in asa fel incat sa oferiti solutii la provocarile epidemiei de Coronavirus?

In functie de solutiile pe care le vindeti, prospectii si clientii vostri pot avea deja probleme si preocupari serioase legate de impactul epidemiei asupra propriilor afaceri. Luati-va timp sa reganditi si sa va schimbati viziunea asupra beneficiilor cheie ale produselor si serviciilor voastre intr-o directie relevanta preocuparilor clientilor vostri legate de epidemia de Coronavirus. Descoperiti o abordare relevanta sau un avantaj competitiv care ii pot ajuta pe prospecti sa se adapteze la epidemia de Coronavirus si sa treaca cu bine prin criza! Puneti-va intrebari critice si cautati solutii adaptate pentru produsele si serviciile pe care le vindeti. Adaptati! Inovati! Revolutionati!

  1. Reganditi felul in care vindeti!

Noul Coronavirus obliga industriile si afacerile sa renunte la deplasarile vanzatorilor si la intalnirile fata in fata cu clientii. Asta inseamna ca prezenta in mediul online capata o alta dimensiune si semnificatie. Dintr-o data, mediul online devine vital pentru vanzator, prezentarile online devin mai importante ca oricand. Incepeti sa va reconfigurati prezentarile de vanzari in prezentari virtuale complete si captivante. Pregatiti-va pentru prezentari online in loc de intalniri personale. De asemenea, vizitele la companie nu mai reprezinta o optiune, avand in vedere ca persoana voastra de contact lucreaza de acasa sau nu vrea sa se riste pana la terminarea epidemiei. In plus, targurile si expozitiile de specialitate au fost peste tot suspendate, amanate sau anulate. Toate aceste elemente ar putea insemna o schimbare de paradigma in procesul vostru de vanzari. Acceptati provocarea, fiti creativi si explorati solutii care nu ati crezut niciodata ca pot fi relevante pentru voi, de exemplu:

  • Faceti prezentari de vanzari online real-time, in care prospectul sau clientul vostru este conectat cu voi sincron (conferinta web-based);
  • Oferiti clientilor un tur virtual al companiei sau facilitatilor de productie;
  • Realizati demonstratii si testari online pentru produsele si serviciilor voastre;
  • Implicati echipa tehnica cat mai devreme posibil in prezentarea produselor si serviciilor voastre;
  • Concentrati-va pe pregatirea de filme pe YouTube care sa arate produsul sau serviciul in actiune si combinati-le cu conferintele web-based;
  • Folositi instrumente de colaborare la distanta (web-based si app-based);
  • Creati si promovati webinare.

Cel mai important lucru pe care nu trebuie sa-l faceti acum, este sa intrati in panica. La fel de important este sa nu va culcati pe o ureche, cu credinta oarba ca lucrurile isi vor reveni de la sine. Nu! Lucrurile nu isi vor reveni decat cu aportul fiecaruia dintre noi. Viata noastra se va schimba radical, dar depinde de noi sa mearga mai departe. Asa ca, vindeti in continuare, chiar daca o faceti altfel si obisnuiti-va cu schimbarea. Transformati schimbarea provocata de epidemia de Coronavirus intr-un succes al companiei voastre si al vostru personal.

Aveti deja o strategie adaptata noilor provocari care sa va permita sa vindeti mai inteligent si cu succes? Contactati-ne AZI pentru a va oferi o noua perspectiva asupra vanzarilor in vremea epidemiei de Coronavirus.

Sa fiti sanatosi si sa auzim numai de bine!

Abonati-va la NEWSLETTER