Loading...
You are here:  Home  >  Tema Lunii  >  Current Article

Pareto este cheia succesului

By   /  26 februarie 2014  /  Comentariile sunt închise pentru Pareto este cheia succesului

Nimic nu este mai gresit in viata decat aceasta falsa credinta in efort. Succesul se masoara in rezultate si nu in efort. Desigur ca pentru a atinge un anume rezultat avem nevoie de o anume cantitate de efort, dar intre efort si rezultat nu exista niciodata o relatie direct proportionala. Practic, succesul este consecinta unei relatii sanatoase intre efort si rezultat.

    Print       Email

regola_80-20_640x4801-640x450Ratiunea noastra de a trai si a munci este succesul, pe care fiecare dintre noi il percepem intr-un mod diferit. Fiecare are obiectivele sale si prin urmare o viziune cat se poate de personala asupra propriului succes, asupra a ceea ce vrea sa realizeze cu adevarat in viata. Si totusi, in definirea succesului personal cautam sa ne orientam la repere, la persoane care au sau au avut succes. Fie ca este vorba de membrii familiei noastre, de prieteni sau colegi, de personalitati din diferite domenii sau chiar de personaje fictive, fiecare dintre noi se uita in jur si incearca sa se orienteze pentru a-si proiecta propria viziune asupra succesului.

Prima intrebare pe care ne-o punem atunci cand intram in contact cu povesti de succes este de genul: ”Oare ce anume imi trebuie mie ca sa am acelasi succes sau chiar mai mare?” si in mod automat mintea noastra ne duce cu gandul la premise de tip cantitativ: bani, cladiri, utilaje, echipamente, angajati, timp, etc. Practic mintea noastra gandeste in „caracteristici de efort”, care in lumea reala imbraca diverse forme concrete. Pentru cei mai multi dintre noi efortul inseamna succes si, in consecinta, cu cat depunem mai mult efort cu atat mai mult succes vom avea. Nimic nu este mai gresit in viata decat aceasta falsa credinta in efort. Succesul se masoara in rezultate si nu in efort. Desigur ca pentru a atinge un anume rezultat avem nevoie de o anume cantitate de efort, dar intre efort si rezultat nu exista niciodata o relatie direct proportionala. Practic, succesul este consecinta unei relatii sanatoase intre efort si rezultat.

In acest punct al discutiei, doresc sa va fac cunostinta cu Vilfredo Pareto, un economist italian, care la inceputul secolului XX a descoperit un principiu pe cat de extraordinar pe atat de simplu: 80% din efort ne aduce 20% din rezultate si 20% din efort genereaza 80% din rezultate. Acest principiu se numeste „Principiul lui Pareto” sau „Regula 80/20” si se aplica in toate domeniile de activitate: 80% dintre clienti genereaza 20% din cifra de afaceri si 20% dintre clienti genereaza 80% din cifra de afaceri; 80% din produse genereaza 20% din vanzari si 20% din produse aduc 80% din vanzari; in 80% din timp rezolvam 20% din lucrari, iar in 20% din timp solutionam 80% din lucrari, etc. Spectrul de aplicare este aproape nelimitat.

pareto

Principiul lui Pareto ne demonstreaza ca numai o mica parte din efortul pe care il depunem (20%) ne aduce cele mai multe rezultate si deci succesul dorit (80%). Cea mai mare parte din efortul pe care il facem (80%) ne aduce doar rezultate nesemnificative in tabloul de ansamblu al vietii noastre. De fapt, 80% din efortul nostru nu inseamna altceva decat ca suntem mult prea ocupati pentru a ne concentra asupra succesului. „Gradul de ocupare” al fiecaruia dintre noi nu inseamna a avea succes. De cele mai multe ori suntem doar ocupati si atat. De si mai multe ori, de atata „ocupatie” uitam cu desavarsire de obiectivele noastre, de prioritatile noastre. Din nefericire, societatea in care traim este construita pentru a rasplati efortul si nu rezultatele. Din aceasta cauza succesul este atat de rar si numai cei care cunosc si aplica cu adevarat Principiul lui Pareto reusesc sa evadeze din aceasta mentalitate daunatoare.

Principiul lui Pareto inseamna sa-ti stabilesti obiective in care sa crezi, sa-ti generezi prioritati pe baza carora sa iei decizii si sa te concentrezi asupra rezultatelor, caci numai rezultatele te conduc la atingerea obiectivului stabilit. Trebuie sa invatati ca „a fi ocupat” nu inseamna a avea succes, a fi bogat sau a fi renumit. „A fi ocupat” nu inseamna decat a te pierde in masa anonima din care este populata realitatea in care traim. Succesul este o provocare, dar numai pentru aceia care stiu sa dozeze efortul la rezultatele urmarite si nu sa dozeze rezultatele la efortul depus.

Ne ocupam timpul cu tot soiul de nimicuri pe care le consideram importante, dar care nu ne duc cu niciun pas inainte. De atatea treburi si probleme uitam esentialul si ne pierdem in banalitatile zilnice. Uitam ca noi existam pentru a creea succes si a ne bucura de el. Incercam sa ne justificam si cautam sa ne convingem, in primul rand pe noi si pe urma pe cei din jurul nostru, ca am facut lucruri importante sau ca am rezolvat probleme adevarate, fara de care noi nu am putea exista sau cu atat mai putin am putea sa ne desfasuram activitatea. Incercam sa ne linistim constiinta, care ne sacaie intrebandu-ne permanent daca facem ceea ce trebuie, daca ceea ce facem ne apropie de obiective si daca reusim sa cream succes. Numai ca, linistindu-ne constiinta nu inseamna ca ne vom schimba modul de actiune. Orice linistire a constiintei este un taram propice pentru o noua justificare. Este mai bine sa nu fim linistiti si sa avem constiinta neimpacata, daca asta ne ajuta sa revenim pe calea succesului.

Este suficient sa ne uitam in jurul nostru si sa ne dam seama cat de inradacinata este mentalitatea celor 80 de procente efort. In special in vanzari, unde ar trebui sa se traiasca sub zodia succesului, se manifesta o crasa suficienta si lipsa de viziune. In loc sa ne concentram asupra celor 20 de procente efort care ne aduc cele 80 de procente din rezultate, noi ne complacem in lucruri minore: arhivam, scriem rapoarte, invartim hartii, ordonam email-uri, vorbim fara rost, facem pauze de cafea si de tigari, socializam, ne pierdem pe Facebook si pe chat, scriem ore in sir la o singura oferta sau prezentare pentru ca nu iese perfecta, irosim telefoanele, cautam in nestire pe internet, ne grabim si lista poate continua la nesfarsit. Desigur ca toate aceste activitati aduc si ele rezultate, dar acestea sunt infime in raport cu ceea ce inseamna succes. Practic, traim din false succese multumindu-ne cu cele 20 de procente din rezultate. Pe calea succesului vom intalni multe obstacole a caror menire este doar sa ne distraga atentia de la esential, fie ca ele se numesc prieteni, televizor, internet, facebook, mobil, jocuri, etc. Imaginati-va realitatea ca pe o sita care cerne succesul. Cei care se impiedica de aceste obstacole vor ramane in sita si numai putini vor trece prin sita cunoscand succesul. Iar cateodata, povestea lor de succes este chiar inventia unei noi site!

Cine urmareste adevaratul succes trebuie sa se concentreze de maine asupra celor 20 de procente de efort care va vor aduce rezultatele dorite si va vor apropia de obiectivul stabilit. Pentru asta trebuie sa deveniti un maestru al prioritatilor, sa nu incercati niciodata sa va linistiti constiinta si sa nu va impiedicati in povestea de succes a altora. In vanzari, si mai ales in PERSONALITY SALES, Pareto este calea catre succes. Un PERSONALITY SELLER isi concentreaza in cei 20% efort toata energia, intuitia si cunoasterea, reusind sa transforme acest efort intr-un efort de calitate superioara cu 80% impact asupra cumparatorului. Prin PERSONALITY SALES trebuie sa aratati cumparatorului cum poate beneficia la randul lui de efectele principiului lui Pareto cumparand produsul sau serviciul dumneavoastra. Numai reusind sa vindeti cumparatorului reflexia propriei sale viziuni asupra succesului in produsul sau serviciul ofertat, va veti putea considera un adevarat PERSONALITY SELLER.

mihai_pozaDr. Ec. Mihai N. Radulescu
Intreprinzator, director business development in industria auto, trainer, coach, consultant si fondator lumeavanzarilor.ro.
Experienta vasta in vanzari, achizitii, negociere, time management, stres management, marketing, coaching.
20 de ani experienta in Germania.
Limbi: romana, germana, engleza.

    Print       Email

You might also like...

Cele mai grave greseli in vanzari

Read More →