Loading...
You are here:  Home  >  De ce Lumea Vanzarilor?

De ce Lumea Vanzarilor?

De ce Lumea Vanzarilor?
 
Foarte multi din cei care vor ajunge pe site-ul www.lumeavanzarilor.ro se vor intreba DE CE?

De ce despre vanzari? De ce tocmai lumea vanzarilor? De ce acum, cand economia se zbate intre o criza latenta si una evidenta?

Vanzarile sunt elementul esential si definitoriu al oricarei afaceri de success. Fara clienti si fara vanzari, o afacere nu valoreaza nimic, indiferent cat capital, cata inovatie sau cata tehnologie incorporeaza. Sa ne aducem aminte de explozia Dotcom din anii 1995-2000 si de bula speculativa cu acelasi nume. In anii aceeia, impulsionati de raspandirea internet-ului si de avantul noilor tehnologii, mii de antreprenori, poate poate chiar sute de mii la nivel planetar, au infiintat companii Dotcom. Majoritatea acestor companii dispuneau de idei revolutionare, reuseau sa stranga milioane, zeci de milioane, unele chiar sute de milioane de dolari din zona capitalului de risc, asa numitul “venture capital”, dispuneau de tehnologie de varf si coagulau mase de oamenii capabili inhamati la caruta isteriei Dotcom. Dar nu aveau produse, nu aveau servicii si prin urmare nu aveau ce vinde. Dispuneau de idei geniale, dar nu reuseau sa le transforme in “ceva” vandabil. Au existat companii care au inghitit zeci de milioane de dolari capital de risc si nu au vandut de nici macar un amarat de dolar. Toate aceste companii „dezvoltau“. Nimeni nu vindea ceva concret, in afara visului de a deveni multimilionar pe bursa sau CEO-ul unui start-up transformat peste noapte in companie multinationala. Finalul, previzibil de altfel, il stim cu totii: bula Dotcom a explodat, bursa s-a prabusit, miliarde de dolari s-au evaporat in neant, creierele luminate au aterizat dur pe asfaltul realitatii, carierele de succes s-au destramat, ideile au devenit subiecte de romane sau filme SF. Au existat chiar si cateva sinucideri. Nu au supravietuit decat cei care au crezut in continuare in dogma clasica a vanzarii pure. Si, puteti fi siguri, ca in anii aceeia astfel de conceptii erau tratate drept „ciudatenii”. Atunci nu conta decat „ideea”, indiferent cat de nastrusnica, inutila sau imatura. Nu au supravietuit decat cei care au fost capabili sa dezvolte produse sau servicii din talmes-balmes-ul de idei si tehnologii care se gaseau la fiecare colt de strada. Si, mai mult decat atat, numai cei care au reusit sa si vanda produsele si serviciile respective au putut trece cu brio testul crizei Dotcom. Iar si mai putini, adica aceia care au vandut nu numai pentru a supravietui, dar au vandut din perspectiva unor obiective clare de viitor, au elaborat strategii si au fost capabili sa creeze nevoi, sunt acum companii, chiar colosi, de mare succes. Google, Ebay, Amazon, Yahoo, sunt cateva exemple de companii care au stiut sa imbine noile tehnologii cu vanzarea pura.

Concluzie: Nu este suficient numai sa constientizezi importanta vanzarii. Nu este suficient numai sa vinzi. Trebuie sa elaborezi strategii de vanzare, programe complexe de vanzare, sa dezvolti nevoi si sa fii cu un pas inaintea concurentei . Dar, mai ales, sa formezi oameni de vanzare capabili de a le pune in practica.

Vanzarea in sine este un proces complex, aparte si care cuprinde o multitudine de teorii, metode, practici, proceduri, instrumente, cunostinte interdisciplinare, trasaturi si aptitudini, strategii si tactici, planificare, psihologie si multe altele. Dar, nu in ultimul rand, o inclinare catre vanzari sau, pur si simplu, talent. Vremea in care vanzarea era doar o simpla repartizare de bunuri a trecut definitiv. Vanzarea a devenit si este o lume aparte, iar „locuitorii” acestei lumi sunt putini. Multi dintre noi suntem atrasi de aceasta lume si am dori sa facem parte din ea, dar putini sunt cei care o cunosc cu adevarat si in totalitatea ei. Foarte multi dintre noi cunosc numai franturi ale acestei lumi. Lumea vanzarilor este lumea succesului. Jumatatile de masura nu au ce cauta in aceasta lume. Vanzarea este concreta si completa. Vanzarea nu este filozofica, nu este un Hamlet transformat in vanzator care se intreaba filozofic „a vinde sau a nu vinde”. Vanzarea inseamna succes si nu o dizertatie despre succes. Cine reuseste sa vanda are succes, iar cine are succes reuseste sa vanda mereu. Vanzarea nu permite jumatati de masura. O vanzare este o vanzare. Jumatate de vanzare nu exista, iar faptul ca ai fost aproape de a incheia o vanzare nu conteaza si nu intereseaza pe nimeni. Pentru a avea succes trebuie sa cunosti totul despre vanzare, totul despre lumea vanzarii.
Nu exista vanzare fara a intelege fundamental:

  • Nevoia
  • Clientul
  • Interesul
  • Piata
  • Timpul
  • Concurenta
  • Stresul
  • Comunicarea
  • Motivatia

Si inca alte 1000 de lucruri, la care cu siguranta se va adauga si al 1001-lea.

Intr-o lume in permanenta miscare si schimbare, vanzarea se reinventeaza int-o lume aparte din care dorim sa facem parte cat mai multi.

Concluzie: Lumeavanzarilor.ro si-a propus sa fie o imagine completa si profunda a realitatii vanzarilor. Pentru a accede la aceasta lume, noi va vom pune la dispozitie tot ce trebuie sa stiti pentru a avea succes in vanzari. Participand la Lumeavanzarilor.ro inseamna pentru dumneavoastra un avantaj in plus fata de concurenta, un pas inaintea concurentei. Nu trebuie decat ca dumneavoastra sa folositi cunostintele pe care noi vi le vom pune la dispozitie.

Daca nu acum, atunci cand sunt mai necesare vanzarile? Daca nu acum, atunci cand este mai imperios succesul? Daca nu acum, atunci cand este mai mare nevoie de o provocare adevarata? Auzim peste tot in media cum criza ar fi o oportunitate. Nu va imbatati cu apa rece. Atata vreme cat nu facem nimic sau prea putin, criza nu este o oportunitate. Criza poate fi depasita numai daca noi avem succes, iar pentru a avea succes trebuie sa trecem la actiune. Trebuie sa vindem! Numai asa vom putea transforma criza in oportunitate, iar succesul va transforma oportunitatea intr-un nou boom. Avem nevoie de un nou boom. Cel putin dintr-un motiv: Noi vrem sa vindem!

Concluzie: Uitati criza! Uitati momentul! Vindeti! Aveti succes! Pentru asta exista lumeavanzarilor.ro si voi adeptii nostri fideli.

mihai_pozaDr. Ec. Mihai N. Radulescu
Intreprinzator, director business development in industria auto, trainer, coacher, consultant si fondator lumeavanzarilor.ro.
Experienta vasta in vanzari, achizitii, negociere, time management, stres management, marketing, coaching.
20 de ani experienta in Germania.
Limbi: romana, germana, engleza.